Svetolik Stanković, pisac: Moje selo Babičko!

stankovic-svetolik-gute-1

ЛЕСКОВАЦ – Познати лесковачки писац Светолик Станковић објавио је на свом ФБ занимљиву причу, неку врсту личне исповести, о свом родном селу Бабичком, које проживљава исту судбина као и сва планинска села широм Србије. Ево те приче у целини.

stankovic svetolik 100

Отоплело. Сунце се радосно смеши са својих висина. Снег нестаде незнанокуд. Још једино блатњави сокаци подсећају на њега. Не смета ми блато мојег Бабичког, ја сам рођен у блату. Живот ми прође у блату. Идем блатњавим сокацима, фебруар се кочоперно прси, лажући ме сунцем, а иза леђа спрема ми непријатно изненађење. Поновни снег. Не зна веселник да сам огуглао на изненађења.
Мучи ме нешто друго.
Тишина у селу, празни сокаци. Тек по који старац мине за својим послом. Од младих ни трага ни гласа.
Сећања ме враћају више од пола века уназад.
Бабичко, пуно блата, без струје, телефона, амбуланте, трактора и путничких аутомобила.
Хлеба никад довољно, па се богами, и трпело. Хоћу рећи гладовало.
Једино чега је било пуно Бабичко, то су људи. Тристотине и педесет домова. У сваком дому просечно по шест до десет чељади. Укупно, преко двехиљаде душа. Школа пуна ђака. Тридесет у једном разреду. Преко сто тридесет у целој школи. Двоје учитеља, обично брачни пар.
Потом су дошла модерна времена.
Бабичко је добило асфалтни пут, струју, телефон, амбуланту, водоводну мрежу, много трактора и путничких аутомобила. Нико више не обраћа пажњу на хлеб, јер га има довољно, а и лекари забрањују веће конзумирање тог насушног артикла.
Од тристотине и педесет домова спало се на једва стотинак. Већина кућа су празне и пусте. Школе нема, па оно четири-пет ђака, у свим разредима, користи зграду задруге да би стекли прва знања са којима смо сви кренули у живот.
Бесан, газим блато што чвршће могу, као да ми је оно криво за све што нас је снашло, непрестано се питајући:
У ЧЕМУ ЈЕ ТАЈ ПРОГРЕС И НАПРЕДАК КОЈЕГ ДОЖИВЕСМО И СА КОЈИМ СЕ ПОНОСИМО ХРЛЕЋИ У ТУ БАЈКОВИТУ ЕУ?

Оставите одговор

